Som altid i uge 8 holder Alexandra Gruppe den årlige vintertur og grupperådsmødet i weekenden i uge 8. Det er i år fra lørdag d. 22. februar til søndag d. 23. februar, lidt afhængig af hvilken gren – se nedenfor.
Den fælles del af programmet er, at det hele foregår ved og i vores eget spejderhus her i Mørkøv, og at der om søndagen er fastelavn, vi slår katten af tønden med spejderne, mens alle forældre og bestyrelse holder grupperådsmøde. OBS: Det er vigtigt, at I møder op kære forældre, det er afgørende for udviklingen af Alexandra Gruppe og samarbejdet mellem ledere, bestyrelse og forældre. Dagsorden ses på næste side.
Familiespejd: Møder lørdag d. 22. februar kl. 14.30 ved Spejderhuset
Mikroer og minier: Møder lørdag d. 22. februar kl. 15.00 ved Spejderhuset. Emnet er fastelavn – pakkeliste udleveres særskilt.
Juniorer: Møder lørdag den 22. februar kl. 11.45 ved Spejderhuset.
De skal på en "lille" gåtur og overnatter i telt! Pakkeliste udleveres særskilt.
Troppen: Møder søndag d. 23. februar kl. 9.30 ved Spejderhuset og deltager i fastelavn, tøndeslagning og pølsespisning.
ALLE spejder må meget gerne medbringe udklædning!
Efter grupperådsmødet er der fælles snobrødsbagning, kaffedrikning, pølseristning og almindelig hygge indtil turen er slut kl. 13.00. HUSK nu, kære forældre, at spejderne ikke skal hentes kl. 13.00, I skal komme og deltage i grupperådsmødet kl. 10.00!
Dagsorden for grupperådsmøde i Alexandra Gruppe
Tid og sted: Spejderhuset, Ringstedvej 3, 4440 Mørkøv, d. 23-02-2020 kl. 10.00.
1. Valg af dirigent og referent.
2. Formand og gruppeleder beretter om året der er gået
3. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab for 2019
4. Udviklingsplan 2019-2020
5. Behandling af indkomne forslag
Indkomne forslag skal sendes til Linda senest søndag den 9. februar 2020
6. Vedtagelse af budget 2020, herunder beslutning om kontingent for 2021
Bestyrelsen foreslår at kontingentet for 2021 vil være:
500 kr. pr. halvår for mikro, mini, junior og trop, 350 kr. pr. halvår for
familiespejdere og 75 kr. pr år for ledere.
7. Valg af antal medlemmer i gruppebestyrelsen samt evt. suppleanter
Bestyrelsen foreslår, at der fortsat er minimum 7 medlemmer i bestyrelsen
8. Valg til bestyrelsen
Gruppens bestyrelse udstikker de langsigtede rammer for gruppens udvikling. Det er
vigtigt at have aktive ledere og forældre repræsenteret. Vi mangler pt. 2 til 3
forældrerepræsentanter. Gruppens nuværende bestyrelse består af:
- Bestyrelsesformand Linda Simonsen (valgt for 2019-2020). Ikke på valg
- Kasserer Rasmus Juhl Christoffersen (valgt for 2019). På valg.
- Lederrepræsentant Jette Pedersen (valgt for 2019-2020). Ikke på valg.
- Lederrepræsentant: Maria Lahn Blauenfeldt (valgt for 2018-209. På valg.
- Forældrerepræsentant Michael Markussen (valgt for 2018-2019). På valg.
Genopstiller ikke.
- Forældrerepræsentant Stephen Mainz (valgt for 2019-2020). Ønsker at udtræde.
- Gruppeleder Sissel Mainz (født medlem, udpeget af ledergruppen).
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
9. Valg af repræsentanter til Korpsrådsmøde og Divisionsrådsmøde
10. Valg til Marketingsudvalg
11. Evt.